Dagprogrammering

De dagprogrammering is een vast onderdeel van De Klaver. Direct na schooltijd gaan alle leerlingen door naar verschillende activiteiten. Deze activiteiten zijn aangepast op de ontwikkeling van de leerlingen en er wordt lesgegeven door ervaren vakkrachten. De lessen vinden op beide locaties plaats en enkele lessen in het wijkcentrum.
Taallessen en begrijpend lezen zijn vaste onderdelen in de dagprogrammering. Van woordenschat verhogende lessen tot poëzie/rap/strips maken, om zo het gebruik van taal te stimuleren.

Daarnaast worden er lessen gegeven als; techniek, sport, gezonde voeding/kooklessen, architectuur, duurzaamheid en natuur, Democratie en politiek, Ondernemerschap, Wereldoriëntatie, Kunst en Crea en theaterlessen. Sinds twee jaar heeft de Klaver een samenwerking met Jeugdtheater Hofplein. Zij werken al twee jaar met dezelfde groep. Zo krijgen de leerlingen iedere week theater- en danslessen. Aan het einde van het schooljaar treedt deze groep op met een eigen festival in het theater waar ouders uiteraard bij zijn uitgenodigd.

Met het aanbieden van verschillende lessen op een bepaalde leeftijd, stimuleren wij de leerlingen verder te kijken, ze nog meer te laten ontwikkelen en handvatten voor hun toekomst mee te geven.

Wij werken met diverse partijen samen zoals professionele vakkrachtenbureaus, Hofplein Jeugdtheater, musici en kunstenaars.
Daarnaast worden er ook 5 weken per jaar, verdeeld over een aantal vakanties, vakantiescholen georganiseerd. Ook deze lessen zijn deels inhoudelijk en ideaal om een leerling wat extra tijd en aandacht te geven. Uiteraard doen we dan ook leuke ontspannende activiteiten met de leerlingen.